Algemeen

De Stichting Kinderboerderij Ommen is opgericht in 1993 en draait volledig op vrijwilligers. Voor de verzorging van de dieren is de boerderij afhankelijk van sponsoring, giften en donaties. Gemiddeld bezoeken 10.000 bezoekers per jaar de Kinderboerderij.

Kinderboerderij Ommen geeft kinderen en volwassenen de gelegenheid om met dieren om te gaan. Voor kinderen die thuis om de één of andere reden geen dieren kunnen houden is het een ideale plek om, onder begeleiding, met dieren vertrouwd te raken.

Er wordt voorlichting gegeven over het houden en verzorgen van dieren. Duurzaamheid, maatschappelijke betrokkenheid en educatie zijn thema’s die de kinderboerderij hoog in het vaandel heeft staan. Ook verzorgt de Kinderboerderij natuureducatie voor basisscholen. De Kinderboerderij is een Erkend stagebedrijf en biedt stageplaatsen aan leerlingen van de zogenaamde groene opleidingen.

De Kinderboerderij wil meer educatieve activiteiten aanbieden aan de doelgroepen en deze in de toekomst uitbreiden. Een leer- en informatiecentrum van Kinderboerderij Ommen, met de samenwerkende partners Natuur en Milieu de Vechtstreek, Bijenvereniging Ommen, O.K.P.V. Ommen. De activiteiten zijn voor jong en oud toegankelijk.

 

Functieprofiel Secretaris Bestuur

Doel van de functie

De secretaris maakt deel uit van het dagelijks bestuur van de Stichting Kinderboerderij Ommen. Het bestuur bestaat uit vijf leden. Drie bestuursleden met een functie als voorzitter, secretaris, penningmeester en twee algemeen bestuursleden. Alle bestuursleden hebben een specifiek aandachtsgebied waarvoor ze zich extra inspannen en aanspreekpunt zijn voor de vrijwilligers. De secretaris is verantwoordelijk voor het voeren van de algemene administratie en het secretariaat van de Kinderboerderij Ommen.

 

Taken en verantwoordelijkheden

Tot de taken van de secretaris behoren o.a.:

  • verzorgen binnenkomende en uitgaande correspondentie
  • coördineren en voorbereiden van de vergaderingen van het bestuur
  • mee opstellen van de agenda bestuursvergaderingen
  • verwerken en verzenden van notulen en actielijst
  • beheer van het digitaal archief
  • informeren van belanghebbenden en vrijwilligers (middels mail en nieuwsbrieven).

 

Kennis en vaardigheden

  • kunnen omgaan met de computer en kennis hebben van Officepakket
  • kunnen omgaan met en actief inzetten van sociale media
  • kennis en ervaring met administratieve processen
  • teamspeler, die samen met het bestuur de schouders eronder wil zetten
  • affiniteit met het werk van de Kinderboerderij Ommen
  • ordelijk en systematisch kunnen werken

 

Persoonlijke competenties

  • Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden
  • Affiniteit met een vrijwilligersorganisatie
  • Een teamplayer die kan motiveren en inspireren
  • Besluitvaardig, resultaat- en kwaliteit gericht
  • MBO niveau
  • Is circa 3 tot 5 uur per week beschikbaar
  • Goede organisator met bestuurlijke ervaring

 

Wij bieden je een functie aan in een enthousiast bestuur van actieve vrijwilligers in een leuke sfeer.

.

Wilt je nadere informatie over de bestuursfunctie of de organisatie, neem dan contact op met Gé Hoogma, bestuurslid communicatie Kinderboerderij Ommen via telefoonnummer 06-22788914.